درمان پیسی با متد های به روز از جمله لیزر اگزایمر چگونه است؟

درمان پیسی با متد های به روز از جمله لیزر اگزایمر چگونه است؟

لیزر اگزایمر یک نوع لیزر پوستی است که برای حذف لکه‌ها، نقص‌های پوستی، تتوها و پیگمنتاسیون قهوه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. امروزه درمان پیسی با متد های به روز از جمله لیزر اگزایمر رواج یافته است. این لیزر به وسیله‌ی پالس‌های قوی و کوتاهی که در بازه‌ی نانوثانیه قرار دارند، اثرات موثری روی رنگدانه‌ها و تتوها دارد.

درمان پیسی با  لیزر اگزایمر

درمان پیسی با  لیزر اگزایمر

 

مزایای استفاده از لیزر اگزایمر

 

1.     حذف تتوها: لیزر اگزایمر برای حذف تتوهای حاوی رنگدانه‌های مصنوعی مانند جوهر تتو استفاده می‌شود. این لیزر به دلیل پالس‌های قوی خود قادر است رنگدانه‌ها را تجزیه کند و به طور پیوسته رنگ تتو را کم کند یا حتی کاملاً حذف کند.

 

2.     حذف لکه‌های پوستی: لیزر اگزایمر می‌تواند برای کاهش یا حذف لکه‌های پوستی ناشی از افزایش ملانین (پیگمنت‌های پوستی) مورد استفاده قرار گیرد. این لیزر می‌تواند لکه‌های قهوه‌ای، زرد، سیاه و خاکستری را کاهش دهد.

 

3.     کاهش پیگمنتاسیون قهوه‌ای: لیزر اگزایمر همچنین می‌تواند در کاهش پیگمنتاسیون قهوه‌ای (پیگمنت‌هایی که به شکل لکه‌های قهوه‌ای روی پوست ظاهر می‌شوند) موثر باشد.

 

4.     کاهش زبری‌های پوستی: لیزر اگزایمر می‌تواند به عنوان یکی از روش‌های بهبود ظاهر پوست و کاهش زبری‌ها و خطوط ریز در پوست مورد استفاده قرار گیرد.

 

این روش باید توسط پزشک متخصص پوست و تحت نظر متخصصین مجرب انجام شود. همچنین پس از انجام این روش، مراقبت‌های پس از درمان مانند محافظت از پوست در مقابل آفتاب و استفاده از مواد مرطوب‌کننده و ضدالتهاب توصیه می‌شود. تنها متخصص پوست در شهرستان لامرد دکتر مریم حق طلب با انجام روش‌های به روز و ارائه طرح درمانی مناسب مشکل پوستی شما را در سریع‌ترین زمان ممکن برطرف می‌کند.

 

درمان پیسی با متد های به روز از جمله لیزر اگزایمر

 

پیسی نوعی پیگمنتاسیون قهوه‌ای (متلاشی شدن رنگ قهوه‌ای) پوست است که در نتیجه عوامل مختلف مانند تابش اشعه آفتاب، پیری، التهابات پوستی، تغییرات هورمونی و... به وجود می‌آید. این مشکل معمولاً با افزایش ملانین در مناطق خاصی از پوست ایجاد می‌شود و باعث ایجاد لکه‌های قهوه‌ای روی پوست می‌شود.

 

درمان پیسی با متد های به روز از جمله لیزر اگزایمر یکی از روش‌های موثر برای حذف لکه‌ها و پیگمنتاسیون قهوه‌ای پوست است. لیزر اگزایمر یک نوع لیزر کوتاه موج با پالس‌های قوی است که برای کاهش یا حذف لکه‌های پوستی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این لیزر عمدتاً بر روی لکه‌ها تاثیر می‌گذارد و باعث جلوگیری از تولید مجدد ملانین (پیگمنت‌های موجود در پوست) می‌شود.

 

درمان پیسی با متد های به روز از جمله لیزر اگزایمر

درمان پیسی با متد های به روز از جمله لیزر اگزایمر

 

مراحل درمان پیسی با لیزر اگزایمر عمدتاً شامل موارد زیر است:

 

1.     مشاوره: ابتدا باید به پزشک متخصص پوست مراجعه کنید. پزشک متخصص در این مرحله پوست شما را بررسی می‌کند و به تشخیص دقیق نوع پیسی و میزان شدت آن می‌پردازد.

 

2.     تهیه برنامه درمانی: پزشک ممکن است برنامه درمانی خاصی برای شما تنظیم کند که شامل تعداد جلسات مشخص و فواصل زمانی میان هر جلسه باشد.

 

3.     اعمال لیزر: در جلسه درمانی، پزشک متخصص، لیزر اگزایمر را بر روی لکه‌های پوستی قرار می‌دهد. پرتو لیزر به صورت متوالی به سطح پوست ارسال می‌شود و لکه‌ها را تجزیه می‌کند.

 

4.     پسا درمانی: بعد از جلسه درمانی ممکن است پوست شما قرمز و متورم شود. پزشک مراقبت‌های لازم برای تسکین عوارض پس از درمان را به شما توصیه خواهد کرد که باید به خوبی انجام شود. مراقبت‌های معمول شامل جلوگیری از تماس با آفتاب، عدم استفاده از آرایش و مواد تحریک‌کننده دیگر پس از درمان است.

 

توصیه می‌شود قبل از تصمیم‌گیری در مورد درمان پیسی با متد های به روز از جمله لیزر اگزایمر با پزشک متخصص مشورت کنید تا روش مناسب برای شما تعیین شود و همه جوانب و عوارض ممکن مربوط به این روش نیز در نظر گرفته شود.

 

نظرات

هیچ موردی یافت نشد

نظر خود را بنویسید

شما می توانید دیدگاه خود را در این بخش با ما در میان بگذارید.